03
מרץ
08

בלוגים אבטחת מידע

"לפני שנתיים פתחתי את הבלוג הזה לאחר ניסיונות נואשים לשכנע את הנהלת החברה הקודמת שלי להשקיע בהקמת אתר תוכן טוב בנושא אבטחת מידע…"

בחיי, מישהו קרא את המחשבות שלי ואפילו ציטט אותן 'ללא אישור שלי'. תמים  טוב, לא בדיוק. ניסיתי לשכנע את הנהלת החברה הקודמת שלי לפני יותר משנתיים. משהו כמו שלוש שנים. והציטוט למעלה נכתב בכלל בבלוג אחר ע"י מישהו אחר (עומר טרן שאיני מכיר אותו). אבל הוא הפך את הצורך הזה למוצר מוגמר לפני שנתיים. הרבה תוכן הצטבר שם, ולפחות לפי הפוסטים שהספקתי לקרוא, שווה לדלג גם לשם.

למה אני בכלל מעלה את 'גניבת המחשבות' הזאת? כי אני חושב שאנחנו, בעלי הבלוגים, מפספסים קהילת קוראים עשירה. אם עומר, גיא (מיומנו של האקר, שגם אותו איני מכיר) ואחרים החליטו שצריך להשקיע זמן פרטי על כתיבת בלוג, ועוד בעברית, כנראה שיש קהל יעד. אבל לדעתי, אנחנו לא עושים מספיק להגיע לקוראים, למרות שאנחנו לא כותבים מקצועיים ולא מתפרנסים מהבלוג. כדי להגביר את המודעות לאבטחת מידע בארץ, צריך לגרום לעובדים מארגונים שונים להגיע לבלוגים שלנו, ולא רק לקהילת מומחי אבטחת מידע קטנה.

אני יכול לציין שהבלוג שלי התחיל בלי כוונה להתפרסם אלא כמעין יומן אישי שהתכוונתי להשאיר בו מחשבות והגיגים בשביל שאוכל לחזור אליהם בעתיד ולהזכר בדרך החתחתים שמנהל אבטחת מידע עובר. אבל לאחר שלא מעט פעמים חיפשתי חומר מקצועי או מידע על ניהול אבטחת מידע בארגון בגוגל ולא מצאתי, הבנתי שצריך להפוך את הבלוג לפלטפורמה של שיתוף. כעת נותר רק למצוא כיצד לשתף. אני חושב שככל שיגיעו לבלוגים האלה אנשים שאינם בהכרח מנהלי או מומחי אבטחת מידע, כך תגבר המודעות לאבטחת מידע ויגבר הצורך באנשי אבטחת מידע.

עכשיו נותר רק למצוא את הדרך להגיע לאותם אנשים שאינם חלק מהקהילה הקטנה… צוחק

1 Response to “בלוגים אבטחת מידע”


  1. 03/03/2008 ב- 22:40

    התחלתי לכתוב את הבלוג שלי אי שם בשנת 2003 בדיוק כיוון שלא היו מקורות מידע בעברית על אבטחה.
    לאט לאט העניין התרחב, היום יש את הבלוג שמהווה מקור ידע להמון חבר'ה מהתחום, יש את הפורומים בהם יש אנשים מקצועיים וגם ילדים שחלקם מוכשרים מאוד.
    לפני יותר משנה נפגשנו ארבעה אנשים מהתחום בינם גם עומר ואני כי רצינו להקים משהו יותר קהילתי, אך לצערי העניין לא יצא לפועל.
    אני מקווה שמה שאנחנו עושים יזיז קצת את העולם הזה קדימה. לדעתי – יש לנו עוד הרבה לאן להתקדם..


להשאיר תגובה

מרץ 2008
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

